СУПРОВІД ДИТИНИ-ШУЛЬГИ

  • Плануйте режим дня дитини раціонально: без перевантажень та надмірних додаткових занять. Варто враховувати, що ліворука дитина схильна швидко втомлюватися.
  • Використовуйте тактику порад, а не наказів або дорікань. Спілкування з ліворукою дитиною має бути помірковано вимогливим і доброзичливим.
  • Надавайте дитині можливість удосконалювати рухи під час рухливих ігор та занять спортом.
  • Допомагайте дитині розвивати просторову уяву — пропонуйте їй щось конструювати (спершу ігри з мозаїкою, потім із конструктором, виготовлення аплікацій, іграшок тощо).
  • Удосконалюйте координацію рухів дитини та її моторику (15–20 хв. щодня). Це може бути малювання, нанесення штрихів, розв’язування та зав’язування вузликів, для дівчат — вишивання, в’язання, пришивання ґудзиків тощо.
  • Розвивайте уявлення дитини про час і простір, грайтеся з нею у настільні ігри: доміно, шашки та шахи. Також для цього доцільно використовувати конструктори, пазли, кубики різної форми тощо.
  • Ліпіть разом із дитиною. Виготовлення навіть простих фігурок із пластиліну чи глини потребує узгоджених рухів та аналізування зразка за різними ознаками, відтворення цих ознак у роботі. Крім того, робота з пластичним матеріалом розвиває дрібну моторику дитини, що позитивно впливає на розвиток її рухових та мовленнєвих функцій.
  • Давайте дитині трудові доручення, пов’язані з лічбою предметів та їх правильним розміщенням (наприклад, накривати на стіл).
  • Давайте дитині змогу обслуговувати себе самостійно. Щоб дитині було простіше орієнтуватися, на одязі, наприклад, нашийте мітки або допомагайте їх ставити: на сорочці є кишеня з лівого боку — «Там, де кишенька на цій сорочці — там ліва рука». Звертайте увагу на те, щоб на лівій руці дитини постійно був маркер.
  • Ознайомтеся з науково-популярними виданнями та часописами, що висвітлюють особливості розвитку дитини-шульги, щоб ліпше розуміти особливості своєї дитини.