Я не боюся ще і ще раз повторити:
турбота про здоров'я - це найважливіша праця вихователя. Від життєрадісності,
бадьорості дітей залежить їх духовне життя, світогляд, розумовий розвиток,
міцність знань, віра в свої сили»



                                                                       В.А.    Сухомлинський

Основи здоров’я закладаються в
період раннього та дошкільного дитинства. Дошкільний вік – один із
найвідповідальніших періодів у житті кожної людини. Саме в ці роки закладаються
основи здоров’я, гармонійного розумового, естетичного і фізичного розвитку
дитини, формується особистість людини.. Здоров’я дітей – головна мета нашого
суспільства, бо саме вони визначають майбутнє благополуччя країни, рівень
життя, культури та розвитку науки. Тому розвиток дітей і формування, збереження
та зміцнення їхнього здоров’я в нашому закладі є одним з актуальних завдань.    Завдання і зміст
фізично-оздоровчої роботи у  закладі,
завідувач Марія Миколаївна Сухова, визначаються вимогами програм «Я у Світі»,
«Впевнений старт».Cтворена належна база для
фізкультурно – оздоровчої роботи. Методичний кабінет дошкільного
закладу містить достатню кількість методичної літератури з фізичного виховання
та оздоровлення дошкільнят. Посібники Е.С.Вільчковського, А.В.Кенемана,
Д.В.Хухлаєвої, Т.І.Дмитренко, Т.І.Осокіної, В.Г.Фролова та інших авторів
протягом багатьох років допомагають у вирішенні завдань динамічної діяльності
дітей. На допомогу вихователям розроблені комплекси лікувально-оздоровчих
заходів, вправи для розвитку рук і пальців, лікувальна гімнастика для очей,
стопи, ніг; конспекти занять з фізкультури, спортивних свят та розваг;
комплекси корегуючи вправ, оздоровчі хвилинки, рекомендації щодо організації
динамічних пауз, піших переходів в різні пори року.

 Для повноцінного
сучасного середовища фізкультурно-оздоровчої роботи в закладі облаштовані
ігрові та спортивні майданчики.

В кожній групі  є спортивні куточки з
необхідною атрибутикою. Діти з задоволенням 
працюють з обручами, кеглями, скакалками, стрічками тощо. Обладнання та
інтер’єр спортивної зали використовується 
в роботі з  дітьми різних вікових
категорій та рівнів фізичного розвитку. 
Багато нестандартного фізкультурного обладнання зроблено руками
вихователів та батьків.  Використання
такого  фізкультурно-ігрового інвентар
іде  на користь здоров'ю дошкільнят.

 Радість та насолоду від
водних процедур (за сприятливих температурних умов) діти отримують в
плавальному басейні, в якому навчаються плавати і  загартовуються. Вони  вміло користуються нарукавниками, кругами,
жилетами. Під час плавання  малята
оздоровлюються, у них піднімається настрій, поліпшується координація рухів,
зміна вправ позитивно впливає на серцево-судинну систему й опорно-руховий
апарат, підвищується тонус нервової системи та формуються позитивні емоції.

 Фізкультурно-оздоровча
робота в закладі проводиться з урахуванням щоденно найрізноманітніших форм
роботи, серед яких: заняття з фізкультури (щоденно), ранкова гімнастика, гімнастика
пробудження після сну та психогімнастика, точковий масаж та самомасаж сухою
рукавичкою, загартування повітрям після сну та загартування водою, з валеології,
з безпеки життєдіяльності. Вправи для профілактики плоскостопості регулярно
виконуються усіма дітьми в ході фізкультурних занять, після гімнастики
пробудження за допомогою «доріжки здоров’я», «ходьби по слідах» наповнених
квасолею, горохом, тупцюванням по «пелюстках соняшника», по ребристій дошці,
масажних гумових килимках. Традиційні форми 
фізкультурно-оздоровчої роботи урізноманітнюються  використанням 
казкотерапії. Цікаві заняття будуються за сюжетами улюблених казок. Це
«Рукавичка», «Маша і ведмідь», «Котигорошко»та інші. Поряд з цим, у практиці,
використовуються інноваційні технології з нетрадиційними  підходами до питань фізкультурно-оздоровчої
роботи, які істотно збагачують освітньо-виховний процес. Популярною і
ефективною є авторська система фізичного виховання М.М. Єфименка. Його
захопливі тематичні ігри забезпечують малятам максимальне емоційне
благополуччя, розвивають фантазію, дозволяють імпровізувати, творити власні
рухи. При цьому відбувається інтелектуальний розвиток, формується мова, культура
поведінки, гартуються особистісні якості. Заняття з елементами методики М.М.
Ефіменка викликають позитивні  емоції
дітей.  Діти не просто працюють на
занятті, виконують комплекс гімнастики, а  «подорожуть по пустелі», перетворюються на
«метеликів», «жучків», «веселих стрибунців»

З метою збереження та зміцнення
здоров’я дошкільнят в садочку проводяться також і малі форми фізичного
виховання. Це фізкультурні хвилинки і фізкультурні паузи між заняттями,
психогімнастика, музично-ритмічні рухи, ігри-медитації, дихальні та звукові
вправи та інше.  Фізкультурні хвилинки та
фізкультпаузи добираються з віршованим та музичним супроводом, що сприяє
інтелектуальному розвантаженню, відпочинку дітей в ході чи після заняття,
запобігають гіподинамії, розвинуті фізичні якості: сила, швидкість, спритність,
витривалість.

 Дозвілля
дітей нашого дошкільного закладу представлені різноманітними розвагами,
святами, фестивалями, «Днями настрою», «Днями фізичної культури і здоров’я».  Щомісяця в дошкільному закладі проводяться Дні
здоров’я: «Похід у країну Здоров’я», «Зустрічаймо золотаву Осінь», «Свято
Нептуна» та ін.. В цьому навчальному році були проведені спортивні розваги:
«Шукачі скарбів», «Пригоди малого білченяти», «З фізкультурою ми дружимо» тощо.
Під час підготовки до свят батьки разом з дітьми із захопленням виготовляють
костюми, атрибути, вивчають нові ігри, привітання команд, чекають зустрічей з
казковими героями, веселою музикою. Після участі в таких формах роботи в дітей
на довго залишаються позитивні емоції, натхнення, бажання займатися спортом і
не тільки в садочку, а й вдома.

З метою
активізації рухового режиму 
організовується дитячий туризм у формі прогулянок-походів за межі нашого
закладу, зокрема  «На допомогу друзям
мурашкам», «Казкова подорож» тощо. Ця робота сприяє вихованню в дітей здорового
способу життя, ознайомлення з навколишнім та вміння долати труднощі.

 Незабутні враження залишаються
у дітей після проведення Малих олімпійських ігор. На одній  із них
був присутній двократний параолімпійський чемпіон з футболу Трушев
Віталій.  Діти мали нагоду доторкнутися
до олімпійського золота.  Отримані нагороди  за участь в змаганнях з рук олімпійського чемпіона принесли 
радість та захоплення


  Для творчого підходу в роботі з
обдарованими дітьми функціонує фізкультурно-оздоровчий гурток «Грація»,
керівник Курчак Т.В. Заняття проводяться щотижня, у вигляді  тематичних ігор. Вихованці з радістю виконують
фізичні вправи, які тонізують організм, підвищують діяльність органів дихання,
серцево-судинної системи, поліпшують обмін речовин. Засвоюючи правила гігієни,
діти набувають навички культури поведінки. Педагог дає дітям відчуття не лише
м'язової, але й душевної радості, любові до життя. Діти мають можливість
імпровізувати, займатися стретчінгом, виконували музично – ритмічні рухи, тощо.
Організація гурткових занять з яскравим інвентарем, іграшками, у відповідному
одязі розвиває естетичні почуття. 

 Збереження та зміцнення
здоров’я неможливе без формування валеологічного світогляду дітей та мотивації
здорового способу життя.  Інструктор з
фізкультури Лук’янова А.І. організувала роботу 
гуртка «Енциклопедія здоров’я». Діти набувають певного обсягу знань про
свій організм, про правила особистої гігієни та безпечної поведінки, про
психологію спілкування, духовну та екологічну культуру, про гігієну
харчування.  Після проведених занять
дошкільнята помітно вирізняються бадьорістю духу, оптимізмом, високою працездатністю,
а також належною опірністю організму захворюванням та негативним впливам
зовнішнього середовища.

За
станом здоров'я дітей в нашому садочку турбуються старша  медсестра Вербіцька Віра Олегівна та медсестра
басейну  Вільчанська Наталія Миколаївна.
Вони здійснюють моніторингове дослідження стану здоров'я дітей, аналіз
результатів оздоровлення, корекційну та відновлювальну роботу.

   Для
оздоровлення та відпочинку  дітей в
садочку функціонує профілактично-оздоровчий комплекс. Інструктором з фізичної
культури та медсестрою профілактично-оздоровчого комплексу  проводяться різноманітні нетрадиційні форми
фізкультурно-оздоровчої роботи, а саме: аромотерапія, зорова гімнастика,
музикотерапія, психогімнастика, аромаподушечки під час сну. А ще діти
люблять  полоскати горло настоями,
відварами лікарських трав, водними розчинами.

 До вподоби також  смакувати фітонапої, про користь яких вони
дізнаються із казкових оповідань, драматизацій тощо. В зимовий період, коли
зростають випадки простудних захворювань і грипу, малята з задоволенням носять
медальйони з часником.
Для оздоровлення нервової системи використовуємо на заняттях та під час
режимних процесів психогімнастику, оздоровчі хвилинки, сміхотерапію, хвилинки
доброти. Традиційними у закладі стали курси вітамінотерапії і аромотерапії, які
щорічно проводяться з вихованцями усіх груп.



З метою
покращення здоров'я дітей  та дорослих у
дошкільному закладі проводиться пропагандистська та агітаційна робота з
вихователями та батьками дітей.  Цей напрямок
діяльності забезпечується інформаційними стендами для батьків та вихователів
«Подорож по країні здоров’я», «Фізкультура вдома, «Сніданок у вихідні дні».
Запрошуються батьки для участі в батьківських 
посиденьках «Здорова дитина – здорова родина», «Подільські
вечорниці»,конференції «Портрет дошкільника напередодні вступу до школи», в
сімейному мосту «Перший раз у перший клас», годинах спілкування «Сімейне
виховання та його особливості» «Здорова дитина – щаслива родина», фотовиставках
«Міцності нам дав мороз, а спритності вітер», «Зі спортом жити – сто літ
прожити», тощо.

Життя в
нашому колективі  дає  шанс дитині розкритись як особистості,
стимулює до активного спілкування.  Адже
будь-якій країні потрібні особистості творчі, гармонійно розвинуті, активні і
здорові. А нам, дорослим, потрібно формувати і підтримувати інтерес до
оздоровлення як самих себе, так і своїх дітей.


План проведення тижня фізичної культури та спорт






№ п/п



Назва заходу



Дата



Відповідальний



1.



Комплексне
заняття у старшій групі «Б» "Ми зі
спортом справжні друзі”
(фізкультура + дитина і навколишнє).


 



05.09



Вихователь з фіз. виховання Курчак
Т.В. Вихователь старшої «Б» групи



2.



Бесіда на тему "Вітаміни
– наші помічники”
. (старша «А» група)


 



05.09



Вихователь з фіз. виховання Курчак
Т.В. вихователь старшої «А» групи



3.



Ранкова гімнастика «Веселинки у
Маринки» (всі групи)



05.09


(щодня)



Вихователь з фіз. виховання Курчак
Т.В. вихователі груп.



4.



Ігрове заняття в групі Монтессорі "Б” на тему: "Віночок народних рухливих ігор”.


 



06.09



Вихователь з фіз. виховання Курчак
Т.В. вихователі групи Монтессорі «Б»



5.



Розвага "Як
тебе не любити, Кам’янцю мій” (Монтессорі «А» група)



07.09



Вихователь з фіз. виховання Курчак
Т.В. вихователі групи Монтессорі «А»



6.



Профілактичне заняття «В гостях у
Айболить» (санаторна група)



08.09



Вихователь з фіз. виховання Курчак
Т.В. вихователі санаторної групи



7.



Консультація для педагогів на тему: "Освітньому процесу бути  здоров’язбережувальним».


 



08.09



Вихователь з фіз. виховання Курчак
Т.В. вихователі груп



8.



День здоров'я «Веселімось разом з
нами»



09.09



Вихователь з фіз. виховання Курчак
Т.В. вихователі груп