РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПІДТРИМКИ ДИСЦИПЛІНИ В ГРУПІ

Дисципліна – це умова, засоби й результат виховання, вона потребує зустрічних зусиль. Головною умовою дисциплінованої поведінки вихованців є доброзичливі відносини між вихователями і дітьми.

Необхідно враховувати, що дисципліну в групі обумовлюють раніше нагромаджений досвід поведінки дітей, організованість групи, ставлення до навчання, предмета, вихователя, дотримання єдиних вимог до вихованця всіма педагогами, які працюють з групою, загального порядку умов і традицій даної установи.

При роботі в групі й для підтримання дисципліни необхідно враховувати наступні правила:

  • Поводьтеся так, щоб вихованці відчували, що ви керуєте навчально-виховним процесом, при цьому стимулюйте їхню активність.
  • Не відволікайтеся на незначні порушення, моралізування.
  • Дотримуйтеся доброзичливого, мажорного тону, будьте уважні до кожної дитини. Надавайте необхідну підтримку, відзначайте успіхи, створюйте життєрадісний оптимістичний настрій у групі.
  • Стежте за правильністю постави, проводьте фізкультхвилинки; не допускайте перевтоми дітей.
  • Надавайте вихованцям можливість частіше працювати у групах – це може бути стимулом до зайнятості кожного, хорошого настрою і поведінки.
  • Створюйте умови, щоб важкі, слабкі діти мали можливість відчути себе лідерами.
  • Не принижуйте вихованців, не припускайте образ, сарказму. Гнів, дратівливість, імпульсивність не сприяють зміцненню дисципліни й авторитету педагога.
  • Будьте привітними.
  • Не виявляйте антипатій до важких вихованців, сподіваючись від них поганої поведінки. Діти відчувають скептичне ставлення до них і часто поводяться згідно з вашими очікуваннями.
  • Не припускайте появи «любимчиків», це створює зайві проблеми, ускладнює стосунки в колективі.
  • Умійте керувати емоціями, знайте ціну кожному слову, тонові. Не можна вимагати від дитини те, що під силу дорослому, будьте терплячими.
  • Не соромтеся виявляти почуття гумору. Можна посміятися і над собою, не вважайте себе досконалістю. Але не можна висміювати вихованців. Дітям імпонує веселий, спритний, оптимістичний вихователь.
  • Зміцнюйте зв’язки з батьками, намагайтеся отримати від них підтримку, але не сподівайтеся, що вони вирішать проблему з дисципліною в групі. Виявляйте коректність у взаєминах з батьками. Постійна негативна інформація, скарги псують відносини, викликають недовіру до педагога, його можливостей, здібностей навчати й виховувати дітей.