ЯК ЖЕ ПОВОДИТИСЯ З ПОВІЛЬНИМИ ДІТЬМИ?

  • Пам’ятайте, що крик, роздратування, різкі зауваження тільки сильніше сповільнюють у дитини процес мислення. Враховувати це потрібно під час будь-якої роботи. І педагог і батьки повинні зовсім відмовитися від фраз: «Швидко розкажи мені визначення», або «Негайно виправи помилку». Дитина може прекрасно знати визначення і бачити помилку, але такий темп не дозволяє їй зібратися з думками. Якщо така дитина далі почує «Знов не вивчив», то занервує ще більше. І вже через декілька років навчання відстане зовсім.
  • В роботі з такими дітьми слід враховувати важкість переключення на новий вид діяльності. Такій дитині можливо доведеться пояснювати декілька разів одне й теж саме завдання. Але не перетворюйте пояснення у монолог, чим менше слів – тим краще. А для того, щоб вона виконала його правильно слід надати більше часу. Так само, й домашні завдання слід робити не «всі разом», а по черзі з паузами 15-30 хвилин, щоб дитина встигла переключити увагу.
  • Таких дітей потрібно попереджувати про зміну діяльності заздалегідь, щоб вона змогла настроїтися на наступну роботу. Наприклад ви можете сказати: «Через п’ять хвилин ми закінчуємо писати і будемо працювати з книжкою».
  • Коли говорите намагайтеся встановити з таким вихованцем візуальний контакт. У деяких дітей виробляється свого роду імунітет на вказівки «здалеку».
  • Якщо ви запросили відповідати (але не у якому разі не робіть це на початку заняття), спробуйте не перебивати її, дайте зібратися з думками і відповісти.
  • Таким дітям просто необхідні факультативи, додаткові заняття, або допомога батьків. Набагато легше буде вчитися такій дитині, якщо дома з нею будуть хоча б трохи розбирати наступну тему. Тоді на занятті з’явиться можливість «встигати» слухати та розуміти вихователя. Якщо цього не робити з часом накопляться проблеми, а доганяти таким дітям особливо важко.
  • Придивіться за дитиною, можливо ви помітите, що якісь завдання вона навмисно робить повільніше за інші. Можливо, таким чином вона намагається здобути вашу увагу, а можливо їй подобається ця робота! В цьому разі ви можете порадити батькам віддати дитину в ту чи іншу студію, групу, гурток саме за її бажанням (такі діти рідко самі говорять про свої схильності).
  • Разом з батькам привчайте дитину слідкувати за часом, робити завдання за годинником (збиратися, гуляти,…) та поступово зменшувати час.
  • Даруйте позитивні емоції. Дитина від дорослого чекає уваги і робить усе, щоб ви відмітили саме її. Увага може бути позитивною, або негативною. Цікаво, що діти більше реагують на інтенсивність емоцій, ніж на їх характер. Таким чином, якщо ви скажете: «Сьогодні ти впорався вчасно» - це буде «трійка» по шкалі позитивної уваги, а ось, якщо ви збільшеним тоном скажете «Ти можеш робити це швидше! Тебе чекає вся група», - це вже вісім по шкалі уваги (на цей раз – негативної). Ось чому таким дітям потрібна збільшена позитивна увага.
  • Якщо ви помічаєте, що дитина зробила щось швидко, хвалить її за швидкість та ефективність. Цим правилом кожен день повинні користуватися і батьки. Якщо дитина не буде боятися помилитися, вона стане більш організованою.
  • Батьки можуть досить ефективно користуватися системою «зірок». Суть цієї гри досить проста: купуються зірки (наклейки) та календар з великими цифрами. І кожен раз, коли дитина швидко зробить завдання – цей день відмічається зіркою. До того ж складається умова, про накопичення певної кількості зірок. Якщо дитина впорається із завданням – отримує приз.
  • На перервах такі діти майже завжди спокійні. Вихователям часто здається, що вони нічим не займаються. Так воно і є, і вам потрібно прийняти таку поведінку за нормальну, тобто не робити зауважень, не нав’язувати власну думку. Якщо для дитини створити оптимальні умови, така поведінка з часом змінеться і в майбутньому таких проблем майже не буде.
  • Якщо ви помічаєте, що дитина зробила щось швидко, хвалить її за швидкість та ефективність. Цим правилом кожен день повинні користуватися і батьки. Якщо дитина не буде боятися помилитися, вона стане більш організованою.
  • Батьки можуть досить ефективно користуватися системою «зірок». Суть цієї гри досить проста: купуються зірки (наклейки) та календар з великими цифрами. І кожен раз, коли дитина швидко зробить завдання – цей день відмічається зіркою. До того ж складається умова, про накопичення певної кількості зірок. Якщо дитина впорається із завданням – отримує приз.
  • На перервах такі діти майже завжди спокійні. Вихователям часто здається, що вони нічим не займаються. Так воно і є, і вам потрібно прийняти таку поведінку за нормальну, тобто не робити зауважень, не нав’язувати власну думку. Якщо для дитини створити оптимальні умови, така поведінка з часом змінеться і в майбутньому таких проблем майже не буде.
  • Якщо ви запросили відповідати (але не у якому разі не робіть це на початку заняття), спробуйте не перебивати її, дайте зібратися з думками і відповісти.
  • Таким дітям просто необхідні факультативи, додаткові заняття, або допомога батьків. Набагато легше буде вчитися такій дитині, якщо дома з нею будуть хоча б трохи розбирати наступну тему. Тоді на занятті з’явиться можливість «встигати» слухати та розуміти вихователя. Якщо цього не робити з часом накопляться проблеми, а доганяти таким дітям особливо важко.
  • Придивіться за дитиною, можливо ви помітите, що якісь завдання вона навмисно робить повільніше за інші. Можливо, таким чином вона намагається здобути вашу увагу, а можливо їй подобається ця робота! В цьому разі ви можете порадити батькам віддати дитину в ту чи іншу студію, групу, гурток саме за її бажанням (такі діти рідко самі говорять про свої схильності).
  • Разом з батькам привчайте дитину слідкувати за часом, робити завдання за годинником (збиратися, гуляти,…) та поступово зменшувати час.
  • Даруйте позитивні емоції. Дитина від дорослого чекає уваги і робить усе, щоб ви відмітили саме її. Увага може бути позитивною, або негативною. Цікаво, що діти більше реагують на інтенсивність емоцій, ніж на їх характер. Таким чином, якщо ви скажете: «Сьогодні ти впорався вчасно» - це буде «трійка» по шкалі позитивної уваги, а ось, якщо ви збільшеним тоном скажете «Ти можеш робити це швидше! Тебе чекає вся група», - це вже вісім по шкалі уваги (на цей раз – негативної). Ось чому таким дітям потрібна збільшена позитивна увага.
  • Якщо ви помічаєте, що дитина зробила щось швидко, хвалить її за швидкість та ефективність. Цим правилом кожен день повинні користуватися і батьки. Якщо дитина не буде боятися помилитися, вона стане більш організованою.
  • Батьки можуть досить ефективно користуватися системою «зірок». Суть цієї гри досить проста: купуються зірки (наклейки) та календар з великими цифрами. І кожен раз, коли дитина швидко зробить завдання – цей день відмічається зіркою. До того ж складається умова, про накопичення певної кількості зірок. Якщо дитина впорається із завданням – отримує приз.
  • На перервах такі діти майже завжди спокійні. Вихователям часто здається, що вони нічим не займаються. Так воно і є, і вам потрібно прийняти таку поведінку за нормальну, тобто не робити зауважень, не нав’язувати власну думку. Якщо для дитини створити оптимальні умови, така поведінка з часом змінеться і в майбутньому таких проблем майже не буде.