ЗАПОВІТИ МАТЕРІ ТЕРЕЗИ:
- Люди бувають нерозумними, нелогічними і егоїстичними – і все ж люби їх!
- Коли ти робиш добро, то люди звинувачуватимуть тебе у затаєній особистій користі і самолюбстві – і все ж виявляй доброту!
- Якщо ти досягнув успіху, то може з’явитися багато фальшивих друзів і справжніх ворогів – і все ж досягай успіху!
- Якщо ти чесний і відвертий, то люди обманюватимуть тебе – і все ж будь чесним і відвертим!
- Те, що ти будував роками, може бути зруйнованим в одну мить – і все ж будуй!
- Люди потребують допомоги, але вони згодом дорікатимуть тобі за неї – і все ж допомагай людям!
- Якщо ти досягнув безмежного щастя, тобі будуть заздрити – і все ж будь щасливим!
- Добро, яке ти зробив сьогодні, люди забудуть завтра – і все ж твори добро!
- Ділись із людьми кращим, що в тебе є, і цього ніколи не буде достатньо – і все ж ділись найкращим!
- Зрештою, ти сам переконаєшся, що все це між тобою і Богом, і що це ніколи не було між ними і тобою!
Конфлікти та їх вирішення
Конфлікт – це зіткнення протилежних цілей, інтересів, позицій, думок чи поглядів, суб’єктів взаємодії.
Конфлікти поділяють на: прості та складні. Прості вирішуються самостійно. Складні педагогічні конфлікти: конфлікти діяльності, конфлікти поведінки, конфлікти взаємин.
Конфлікт діяльності виникає із-за невиконання посадових обов’язків, коли педагог не виявляє готовності оперативно виправляти власну помилку. Керівник виявляє незадоволення, педагог вступає у суперечку або демонструє образу.
Конфлікт поведінки виникає із приводу порушень педагогом правил поведінки, етикету, як на роботі, так і за її межами. Керівник, колеги, батьки виявляють незадоволення, осудження не пов’язані безпосередньо із роботою.
Конфлікт взаємин виникає у сфері емоційно-особистісних стосунків. Ці конфлікти найбільш тривалі та деструктивні. Виникають на ґрунті недоброзичливих стосунків. Спричиняють упереджене сприйняття один одного.
За іншими критеріями конфлікти поділяють на:
- мотиваційні: виникають із-за ставлення до роботи. Іноді вони розростаються і призводять до взаємної неповаги протиріч, навіть боротьби;
- конфлікти пов’язані зі слабкою організацією робочого процесу, йдеться про періоди: перший місяць, перший рік на роботі; атестація; «я уже попрацювала, а ще не наставник»; «я – наставник (і не дай Бог «одягнула корону на голову)».
Які ж способи вирішення конфліктів?
- компроміс;
- уникання;
- конкуренція;
- поступливість;
- співпраця.
Компроміс
- обидві сторони мають однакову владу і взаємовиключні інтереси;
- інші підходи до вирішення проблеми виявилися не ефективними;
- компроміс дозволить зберегти взаємини і отримати хоча б щось.
Уникання
- людина знає, що не може вирішувати конфлікт на свою користь, хоче виграти час;
Конкуренція
- людина має достатній авторитет для прийняття рішення;
- коли людина відчуває, що немає іншого вибору і їй нічого втрачати.
Поступливість
- людина хоче зберегти мир і хороші стосунки;
- людина розуміє, що кінцевий результат набагато важливіший для іншого;
Співпраця
- вирішення проблеми дуже важливе для обох сторін;
- є час працювати над проблемою.
Декларація прав дитини
Захистіть наші права
(за Конвенцією ООН від 20 листопада 1989 року)
1. Ми — діти світу. Хто б не були наші батьки, де б ми не жили і в що б ми не вірили, поводьтеся з нами як із рівними. Ми гідні того, що може дати світ.
2. Захищайте нас, щоб ми мали можливість зростати гідно та вільно.
3. Нехай у нас буде ім’я та земля, яку ми можемо назвати своєю.
4. Ми не повинні мерзнути, і в нас має бути дах над головою. Забезпечте нас їжею та місцем для ігор. Якщо захворіємо, то нам необхідний догляд.
5. Якщо у нас виникають проблеми у фізичному чи розумовому розвитку, ви ще більше дбайте про нас і враховуйте наші проблеми.
6. Дайте нам змогу жити у сім’ї. Якщо сім’я не може піклуватися про нас, то візьміть нас до себе.
7. Добре навчайте нас, щоб ми могли бути щасливими та плідно прожили життя. Проте дайте нам можливість і гратися, щоб ми самі навчалися.
8. Нехай у важку хвилину ми будемо першими, кому ви допоможете. Майбутнє світу залежить від нас.
9. Захистіть нас від жорстокості й від тих, хто може погано з нами поводитись.
10. Ростіть нас в умовах терпимості, свободи й любові. Подорослішавши, ми пропагуватимемо розуміння між народами.
Права дітей. Конвенція ООН
Проблема дитинства є найвагомішою для світового співтовариства, адже діти - це майбутнє світу. Кількість обездолених дітей, які потрапили в біду, в наш час не зменшується, а навпаки, збільшується. Сьогодні діти всього світу потребують захисту.
• 250 млн дітей у світі існують лише за рахунок важкої праці, крадіжок;
• ЗО млн дітей віком від 6 до 11 років не мають можливості відвідувати школу;
• щороку від хвороб умирає 5 млн дітей (із них 3,5 млн — від хвороб, які можна вилікувати);
• у багатьох державах із низьким рівнем життя до 200 млн дітей живуть в умовах убогості (у Росії до 2 млн дітей — безпритульні, що відповідає рівню 1918 року, дитяча смертність у Росії втричі вища, ніж у Європі);
• 25 % дітей страждають на нервово-психічні захворювання;
• поширилось використання дітей, від яких відмовилися батьки, для трансплантації органів;
• щоденно в Україні підлітки скоюють 104 правопорушення, серед яких убивства, пограбування, насилля, побої.
24 жовтня 1945 року була створена Організація Об’єднаних Націй. Її створення зміцнило віру в права людини від імені всіх народів, які стали членами ООН. Завдання розробки різних декларацій у галузі прав людини залишається суттєво важливою для діяльності цієї організації, і прийняття Універсальної декларації прав людини стало подією всесвітнього масштабу. Декларація прав людини була прийнята Генеральною Асамблеєю ООН у 1948 році, а Декларація прав дитини у 1959 році.
Діти, їхній добробут і права завжди знаходились у центрі уваги ООН. Одним із перших актів Генеральної Асоціації було створення Дитячого фонду ООН — ЮНІСЕФ, який є зараз головним механізмом міжнародної допомоги дітям.
У1989 році Генеральна Асамблея ООН прийняла Конвенцію про права дитини, що розвиває далі положення Декларації прав дитини, але покладає на держави, що її прийняли, правову відповідальність за їхні дії стосовно дітей.
27 лютого 1991 року Верховна Рада Україна ратифікувала Конвенцію ООН про права дитини, тому важливим завданням для України стало підвищення рівня захисту дітей і заохочення їхніх прав.
Створення умов для виживання та розвитку дітей було зумовлене прийняттям Україною низки законів та національних програм: «Діти України», «Освіта. Україна XXI століття», «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства».
Україна стала на шлях демократизації суспільства і тому наша держава виявляє піклування про те, щоб молоде покоління формувалося у такому суспільстві, де поважають неперехідні цінності, зокрема, права людини.